Det kan være at du umiddelbart ikke ser noen nytte i nettverk mellom deg og den du treffer på et event, men tenk over følgende:

Jo mer du bredder ut nettverket ditt, jo flere kan du hjelpe og jo flere kan hjelpe deg. Enkelte kjører i sin selektivitet bare folk fra sin egen bransje. Men da begrenser man muligheten for innpass i andre bransjer og miljøer. De fleste har bruk for en rekke leverandører i løpet av et år. Et kontorbasert firma har bruk for Lokaler, IT, Møbler, Vask, Regnskap og Revisjon som et minimum. Hvordan skal du finne beste leverandør i hver bransje hvis du bare kjenner folk i din egen? Og hvis alle disse også bare går i ring i samme bransje? Hvem skal da gi deg tips om «beste leverandør av..»? Hvis du til å begynne med utvider nettverket med alle dine leverandører i dag, så kan du gå videre derifra.

Gå på nettverkstreff i din egen bransje og inviter alle du treffer der til ditt nettverk på LinkedIn. Hvis det ikke er nettverkstreff i din bransje, ta et initiativ selv!

Edgar Valdmanis

Tidligere LinkedIn tips kan du lese her»

På Edgar Valdmanis blogg finner du mange verdifulle tips både om din LinkedIn-profil, sosiale medier, forhandlinger og presentasjonsteknikk!